פשוט לשחות - Simply Swim - 6 צעדים לשחייה חלקה
       
   
פרטי התקשרות :
טל' : 052.4238.659
info@simplyswim.co.il

שעות פעילות :
א'-ה' : 08:00-22:00
ו' : 08:00-18:00


בריכות בירושלים
מלון גני י"ם - שד' הרצל

 
 

 

6 צעדים לשחייה נטולת מאמץ

מאת : אפרת יושע

אם אתה שחיין למרחקים ארוכים או מתחרה בטריאתלון, או פשוט מעוניין להשלים את אימוני השחייה מבלי להיות מותש וחסר נשימה, זה הזמן בלימוד שחייה בירושלים חכמה יותר (לאו דווקא מאמצת יותר). 
 
גריפה נכונה
המפתח לשחייה למרחקים ארוכים הוא להירגע ולבצע גריפות ארוכות.
אם הגוף שלך נע במים ביעילות וגריפות הידיים שלך ארוכות, אתה יכול להגיע לקצה הבריכה באמצעות פחות משיכות ידיים ובעיטות רגליים, וכך לבזבז פחות אנרגיה.
למה אנחנו מתכוונים במשיכות "ארוכות" ? אם אתה שוחה בסגנון חתירה כל דחיפת זרוע חייבת לההיכנס למים רחוק, קדימה וצמודה לפני המים, ככל האפשר מבלי לשנות את תנוחת הגוף השטוחה שלך. לאחר מכן יש למשוך אותה אחורה לאורך הגוף בזמן שהזרוע הנגדית משתרעת קדימה על פני המים באורך שווה. התנועה צריכה להסתיים כך שהיד ישרה וצמודה לאורך הגוף וכף היד נוגעת בירך.
דחיפות זרוע קצרות תגרומנה להתקדמות קטנה יותר ולצריכת אנרגיה מוגברת.
 
בעיטות רגליים
בעיטות הרגליים בשחיית החתירה דורשות מאמץ רב אך מקדמות אותנו מעט במים. לכן מומלץ לשמור את בעיטות קלילות תוך הקפדה תנועה נכונה - כף רגל מתוחה (פוינט) כיפוף קל בברך ותנועה המתחילה בירך.

גלישה
בשחיית חזה, כל תנועת יד ובעיטת רגל חייבת להיות מלווה בגלישה. גלישה בשחייה פירושה התקדמות ללא תנועה אלא מכוח האינרציה. אנו גולשים בסיום תנועת הרגליים נשאר במצב שהידיים והרגליים ישרות וצמודות אחת לשנייה. ככל שתנועת הרגליים תהיה חזקה ומהירה יותר, כך נוכל לגלוש רחוק יותר. 
השאר במצב הגלישה לפחות כשלוש שניות כך תצטרך פחות תנועות כדי להגיע לקצה הבריכה.
 
נשימה נכונה 
בחוג שחייה בירושלים בסגנון החתירה אנו מלמדים לנשום באופן בילטראלי (לשני הצדדים). קחו יותר אוויר לריאות על ידי נשימה לשני הצדדים תוך כדי שחיה בסגנון חתירה לשחייה יעילה יותר. אם אתה כמו רוב השחיינים, כנראה שיש לך צד אחד מועדף לנשימה, אבל התניה עצמית לנשימה בשני הצדדים במהלך שחייה בסגנון חתירה יכולה לשפר את צריכת החמצן שלך, על פי USA Swimming. למידת נשימה בילטרלית יכולה גם לעזור לך לשפר את תנוחת גופך במים, ולהביא להפחתת ההתנגדות במים, כך תוכל למקד את האנרגיה שלך כדי להניע את גופך קדימה, במקום להילחם בהתנגדות המים.
 
השלבים 
א. לשחיינים מתחילים הלומדים את סגנון החתירה, מומלץ לנשום כל הוצאת יד מהמים. סגנון החתירה  
    הוא סגנוןמאמץ ודורש בשלב הראשון צריכת חמצן תכופה.
ב. לאחר שרכשנו את סגנון החתירה הבסיסי נוכל לנשום לצד אחת בלבד. כדי לאמן את הנשימה        
    הבילטראלית, נוכל לשחות בריכה שלמה בנשימה לצד ימין בלבד ובחזרה לצד שמאל בלבד.
ג. לאחר שביססנו את סגנון החתירה והצלחנו לשחות כ-150 מטר ברציפות נוכל לתרגל את הנשימה  
    הבילטראלית, שבה ננשום כל שלוש תנועות ידיים.
 
ציפה נכונה
הנטייה הטבעית של גופינו היא להיות בצורה אנכית לפני המים, מצב שבו רגלינו שוקעות ופלג גופינו העליון מתרומם. חוסר איזון זה אומר שאנו צריכים לבעוט חזק יותר רק כדי לשמור על רגלינו על פני המים. 

מה עושים?
במהלך השחייה (בכל הסגנונות) הורד את הראש לכיוון רצפת הבריכה כך שכל שהמצח והחלק הקדמי של השיער יהיו במים. הזז את הסנטר לכיוון החזה והבא את הרגליים כלפי מעלה, כך שהם יימצאו בגובה המים. במצב זה אתה יכול למקד את הבעיטות שלך על מנת להתקדם, במקום להילחם במים כדי לשמור על פלג הגוף התחתון למעלה.
 
אימון אינטרוואלים 
פצל את האימונים שלך לסטים קטנים – מספר בריכות קבוע שאתה יכול להשלים בלי להיות מותש. אם אתה מגלה שאתה עייף אחרי סט, נוח לפני הסט הבא. ברגע שתוכל לקצר מנוחתך ל-10-15 שניות בלבד בין סטים קצרים בלי להרגיש עייף, הפחת את זמן המנוחה בין הסטים עד שתוכל לשלב אותם מבלי לעצור למנוחה. בדרך זו, תוכל אט-אט לאמן את גופך לשחות מרחקים ארוכים יותר מבלי להתעייף. 
 
אם אנו יכולים לשחות בריכה אחת ומעוניינים  לסיים ארבע בריכות ברציפות, אפשר לבצע את התרגיל הבא :
בריכה ראשונה – זמן מנוחה : 10 שניות
בריכה שנייה – זמן מנוחה : 15 שניות
בריכה שלישית – זמן מנוחה : 20 שניות
בריכה ראשונה – זמן מנוחה : 25 שניות
 
לאחר כמה שבועות ניתן להוריד בחמש שניות את זמן המנוחה בסיום כל בריכה.
 
כדי להגדיל את המהירות הכוללת, בשיעור שחייה פרטי בירושלים אנו נוהגים לחזור לשחות סטים קצרים יותר ממה שרגילים - בקצב מעט מהיר יותר- עם הפסקות קצרות ביניהם. שוב, הפחיתו בהדרגה את זמן המנוחה בין הסטים עד שתשחו מרחקים ארוכים יותר בקצב מהיר יותר.
 
 
 
 
   
  ארנון אבני - שחייה לאיכות חייםגלגל הצלה-הידרותרפיהשילובים - מרכז לספורט ובריאותמדריך עסקים,וואטסו ושחיית תינוקות בצפוןהדרכת יוגה לילדים - סדנאות לימוד וחוגים,דרך המים-מרכז שחייה לתינוקות וילדיםהידרותרפיה,בית ספר לשחייה בפתח תקווה,לימוד שחייה בחיפה,swimming lessons in jerusalem,private swimming lesson,סיורים בירושלים

לייבסיטי - בניית אתרים