חוג שחייה בירושלים- פשוט לשחות-מרכז ללימודי שחייה לילדים ומבוגרים בירושלים
       
   
פרטי התקשרות :
טל' : 052.4238.659
info@simplyswim.co.il

שעות פעילות :
א'-ה' : 08:00-22:00
ו' : 08:00-18:00


בריכות בירושלים
מלון גני י"ם - שד' הרצל

 
 

 
                             שאלות נפוצות
א. באיזה גיל מומלץ להתחיל לשחות?

ב. מהו משך שיעור השחיה המומלץ?

ג. כמה זמן לוקח לילד ללמוד שחייה?

ד. איזה סגנון כדאי ללמוד בהתחלה?

ה. איך עדיף ללמוד לבד או קבוצה?

ו. מהו הציוד הדרוש לשיעור שחייה?

ז. האם כדאי ללמוד שחייה בחורף?

א. באיזה גיל מומלץ להתחיל ללמוד שחייה?
בדרך כלל אפשר להתחיל ללמוד מגיל 4-4.5. דרך משחקים ופעילויות חוויתיות אנו מלמדים את הילדים בשיעורי השחייה,בגילאים אלו את עקרונות הציפה הנכונה, הוצאת אוויר ותחושת הביטחון במים שהם הבסיס לכל שחייה נכונה ולאחריה מלמדים בצורה מובנית את סגנון השחייה. כמו-כן בגיל זה קיימת היכולת הגופנית לשילוב בין חלקי הגוף (קואורדינציה) לכדי שחייה וגם קיימת הבשלות הדרושה לקחת חלק בשיעור ולהיות מרוכז לכל אורכו.

עד גיל 4 אפשר ומומלץ לקחת את הילדים לפעילויות שחייה שונות כמו קייטנה בירושלים 2017, שם הם יפתחו את הבסיס לשחייה (ציפה על הבטן והגב, הוצאת בועות, צלילה ותחושת הביטחון במים). מתוך ניסיון אישי ילדים שבאו ללמוד שחייה עם רקע מוקדם, התחילו ברמה גבוהה יותר והתקדמו בקצב מהיר יותר.חשוב לציין שיש בריכות מיוחדות המיועדות לכך. שם טמפרטורת המים חמה יותר מבריכות רגילות (בין 31-34 מעלות).
לראש העמוד 

ב. מהו משך השיעור המומלץ?
בגילאים מוקדמים (4-7) משך חוג השחייה האופטימאלי בו הילדים נמצאים בריכוז מירבי הוא כ-30 דק'. שהוא פרק זמן לא מבוטל במים. בגילאים גדולים יותר או ברמות מתקדמות מדובר בשיעורי שחיה ארוכים יותר של כ-45 דק'.
לראש העמוד

ג. כמה זמן לוקח לילד ללמוד שחייה?
התשובה משתנה מילד לילד ותלויה בגיל, יכולות גופניות, והתנסויות קודמות בסביבת המים. שיעור הניסיון נועד בעצם לראות את השלב בו התלמיד נמצא מבחינת לימוד השחייה. ניתן להאיץ את לימוד השחייה ע"י תרגול שחייה נוסף במהלך השבוע.
לראש עמוד

ד. איזה סגנון כדאי ללמוד בהתחלה?
ברוב המקרים אנו מלמדים את סגנון החזה. סגנון החזה מחזק את חגורת הכתפיים יותר מאשר שאר הסגנונות ופרק הזמן קצר יותר לשילוב בין הידיים, הרגליים והנשימה. בנוסף סגנון החזה עובד על כ-230 קבוצות שרירים בגוף יותר מכל סגנון אחר.
לראש עמוד

ה. האם עדיף ללמוד לבד או בקבוצה?
בשיעורים פרטיים אפשר להתקדם בקצב של התלמיד ולהתמקד בדברים הדורשים חיזוק ותרגול נוסף. לעומת זאת בקורס שחייה (קבוצתי) הילדים נהנים מבחינה חברתית מפעילויות ומשחקים עם בני גילם והרבה פעמים נוצרות חברויות. כמו כן לא ניתן להתעלם מההיבט הכלכלי, חוג שחייה מוזיל משמעותית את מחיר לימוד השחייה.

תמיד אפשר לבחור את דרך האמצע ולהרכיב קבוצת שחייה בת שניים או שלושה של חברים או ילדים מהכיתה ולהנות משני העולמות, או לחילופין להתחיל בשיעור שחייה פרטיים כדי לחזק את בטחון הילד ולקדם אותו לרמת שחייה גבוהה יותר ורק לאחר מכן אפשר לשלב אותו בחוג שחייה.

אפשרות נוספת היא לרשום אותו לקייטנת שחייה 2017 בירושלים בהם מתקיימים שיעורי שחייה על בסיס יומי, לימוד שחייה מדי יום מאפשר לילדים להתקדם הצורה מהירה מכיוון שהילדים זוכרים את הלימוד הקודם ובכך לצמצם את החזרות על החומר של השיעור הקודם והתקדם במהלך הלימודים.
לראש העמוד

ו. מהו הציוד הדרוש לשיעור השחייה?
1. בגד ים חשוב לבחור בגד ים שיהיה נוח (שאינו צמוד או רפוי מדי). במידה ומביאים מכנסי גולשים  
                (ברמודה) רצוי שלא יעברו את קו הברך כדי לאפשר תנועה חופשית של הרגליים בזמן שחייה.
2.
כלי רחצה
- סבון, שמפו, ומגבת.
3.
כובע ים
- מונע מהשיער להיכנס לפנים ולהפריע לראיה. כמו כן שומר על בריכה נקייה משערות.
                כובעי בד נוחים לחבישה ולכן מומלצים לשימוש עבור ילדים קטנים או למתחילים.

                כובעי סיליקון הינם אטומים למים, ולכן מומלצים לאלה הרוצים לשמור על שיער יבש
                או לשחיינים ברמה מתקדמת יותר המעוניינים להוריד את החיכוך עם המים בזמן השחייה.

4. כפכפים כדי למנוע החלקה בשטח הבריכה. ומטעמי הגיינה בזמן המקלחת והשהות במלתחות.
5. משקפת שחייה - כדאי ומומלץ להביא משקפת מהבית, כזאת שהילד רגיל אליה והיא מתאימה לו.
                        
משקפת טובה עוזרת לילד בתחושת הביטחון וההתמצאות במים (למידע נוסף קראו  
                         במאמר המצורף על משקפת השחייה).

6. אטמי אוזניים - לילדים בעלי אוזניים רגישות כדאי להביא אטמי סיליקון.
7. חלוק (בחורף) - אם השיעור נערך בחורף כדאי לעטוף את הילדים בחלוק ברגע שהם יוצאים מהמים. 
                        גם אם הבריכה מחוממת היטב תמיד יהיה הפרש בין טמפרטורות המים והחוץ.

8. כובע צמר (בחורף) שומר על האוזניים (הרגישות לקור) חמות ויבשות כשיוצאים משטח הבריכה. 
לראש העמוד


ז. האם כדאי ללמוד שחייה בחורף?
שחייה מתחברת לנו עם עונת הקיץ. בה כולנו נוהגים לבלות בים לבריכה או לקייטנה 2017 בירושלים. לכן נראה טבעי לכולנו ללמד את ילדינו שחייה בתקופת הקיץ. בנוסף הורים רבים חוששים ללמוד שחייה בחורף מחשש שילדם יתקרר מהחשיפה למים או מיציאה החוצה עם השיער רטוב. בעוד שההיפך הוא הנכון. חשיפה מבוקרת וקצובה לטמפרטורות נמוכות "מחשלת" את גופינו והופכת אותו לעמיד יותר במזג אוויר חורפי וקר.

כמו כן בחורף נוצרת שכבת אדים על פני המים (בשל הבדלי טמפ' בין המים לאוויר בחוץ).
שכבה זו עוזרת לשחרר את דרכי הנשימה מן החסימות, ומאפשרת המשך נשימה נורמלי (בדומה לקערת מים רותחים שאנו עומדים מעליה ושואפים את האדים כשהאף סתום). לכן רופאים רבים שולחים ילדים לחוגי שחייה בחורף במיוחד אלה הסובלים ממחלות נשימתיות (אסטמה, סטרידו, סיסטיק פיברוזיס),על מנת לשמור על נפח ריאות תקין, לחזק את מנגנון הנשימה ולתחזק סיבולת לב-ריאה.

הקור ושכבות הבגדים הרבות בחורף מקשים על תנועתיות הגוף. שרירינו נחלשים, אנו מרגישים עייפים, וישנה  נטייה לעלות במשקל. בזמן השחייה אנו עובדים למעשה על כל קבוצות השרירים בגוף (מהראש ועד כף הרגל) וכך שומרים על גמישותם, חיזוקם ושמירת טווח התנועה שלהם. בנוסף שחייה הינה פעילות אירובית בריאה ומחטבת השומרת על תחושת חיוניות לאורך כל השנה.
לראש העמוד

 

 



             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  ארנון אבני - שחייה לאיכות חייםגלגל הצלה-הידרותרפיהשילובים - מרכז לספורט ובריאותמדריך עסקים,וואטסו ושחיית תינוקות בצפוןהדרכת יוגה לילדים - סדנאות לימוד וחוגים,דרך המים-מרכז שחייה לתינוקות וילדיםהידרותרפיה,בית ספר לשחייה בפתח תקווה,לימוד שחייה בחיפה,swimming lessons in jerusalem,private swimming lesson,סיורים בירושלים

לייבסיטי - בניית אתרים