פשוט לשחות - Simply Swim - למה כדאי לשחות בחורף?
       
   
פרטי התקשרות :
טל' : 052.4238.659
info@simplyswim.co.il

שעות פעילות :
א'-ה' : 08:00-22:00
ו' : 08:00-18:00


בריכות בירושלים
מלון גני י"ם - שד' הרצל

 
 

 

9 סיבות טובות לשחות גם בחורף

מאת : עמי חלפון

שחייה מתחברת לנו עם עונת הקיץ. בה כולנו נוהגים לבלות בים או בבריכה. לכן נראה טבעי לכולנו כי לימוד שחייה בירושלים יתבצע בתקופת הקיץ. בנוסף הורים רבים חוששים ללמוד שחייה בחורף מחשש שילדם יתקרר מהחשיפה למים או מיציאה החוצה עם השיער רטוב. בעוד שההיפך הוא הנכון. שחייה מעבר להיותה ספורט בריא היא גם אחד מכישורי החיים שכל ילד חייב לדעת. שחייה היא ספורט שצריך וכדאי להתאמן בו כל השנה. אנו מביאים לכם 9 סיבות מצוינות למה כדאי לשחות גם בחורף.

1. עמידות לקור : חשיפה מבוקרת וקצובה לטמפרטורות נמוכות "מחשלת" את גופינו והופכת אותו לעמיד יותר במזג
    אוויר חורפי וקר, מחקרים מראים ששחייה בחורף משפרת את היכולת של גופינו להתמודד עם צינון, שפעת  
    והתקררות.


2. משפרת גמישות וקואורדינציה : הקור ושכבות הבגדים הרבות בחורף מקשים על תנועתיות הגוף. שרירינו 
   נחלשים,אנו מרגישים עייפים, וישנה  נטייה לעלות במשקל. בזמן לימוד שחייה בירושלים אנו עובדים למעשה על כל
   קבוצות השרירים בגוף (מהראש ועד כף הרגל) וכך שומרים על גמישותם, חיזוקם ושמירת טווח התנועה שלהם.

   בשחייה כל המפרקים המרכזיים בגוף מגיעים לטווחי התנועה המקסימאליים שלהם ובכך משפרים את יכולת
   הגמישות. 


3. שחייה יעילה נגד אסטמה : כמו-כן בחורף נוצרת שכבת אדים על פני המים (בשל הבדלי טמפ' בין המים לאוויר
    בחוץ). שכבה זו עוזרת לשחרר את דרכי הנשימה מן החסימות
ומאפשרת המשך נשימה נורמאלי (בדומה לקערת
    מים רותחים שאנו עומדים מעליה ושואפים את האדים כשהאף סתום). לכן רופאים רבים שולחים ילדים לחוגי שחייה
    בחורף  במיוחד אלה הסובלים ממחלות נשימתיות (אסטמה, סטרידו, סיסטיק
 פיברוזיס),על מנת לשמור על נפח
    ריאות תקין,לחזק את
 מנגנון הנשימה ולתחזק סיבולת לב-ריאה.

4. בניית  שרירים בצורה מאוזנת : בשחייה כל הגוף נמצא תחת התנגדות המים ולכן כל קבוצות השרירים המרכזיות
    בגוף עובדות בכדי להתקדם, בדרך הזו גוף הילד מתפתח בצורה מאוזנת ופורפורציונאלית בניגוד לענפי ספורט רבים
    אחרים שבהם קבוצות שרירים מסוימת בגוף מתפתחת לעומת השאר. 


5. אפס פציעות :  המים הם אחת מסביבות הספורט הכי מוגנות שיש, השחייה אינה יוצרת עומס או שחיקה של
   המפרקים וקיים סיכון נמוך לשברי מעמס ופציעות אחרות.


6. מיומנות חשובה לחיים : שחייה מעבר להיותה ספורט בריא היא גם אחד מכישורי החיים שכל ילד חייב לדעת למען
   ביטחונו והשקט הנפשי של ההורים. ככל שהילדים מתבגרים כך הם נהיים עצמאיים יותר ומבלים זמן רב יותר עם בני
   גילם ופחות עם ההורים. לכן חשוב שילדים ידעו לשחות כבר בגיל צעיר כדי שיוכלו להיות בטוחים גם כשהם שוחים
  בים או בבריכה בזמן הקייטנה או בחופשת הקיץ.


7. להיות מוכן לקיץ : בשל הקואורדינציה המורכבת שצריך כדי לשחות, לימוד שחייה בירושלים הוא תהליך שמצריך
   תרגול רב וזמן. גם אחרי שילדכם הצליח לשחות בריכה שלמה הוא יצטרך להמשיך לתרגל עד אשר השחייה תבוא לו
   באופן טבעי ולא תצריך ממנו מחשבה על התנועות הנשימה והתיאום בין תנועות הידיים לרגליים. 
לכן אנו ממליצים
   להמשיך לשחות לאורך כל השנה כך לילדכם יהיה מספיק זמן כדי לרכוש את מיומנות השחייה ותרגל אותה מספיק
   זמן כדי לשחות בצורה נכונה ומדויקת גם ללא ליווי מדריך השחייה.


8. בריאות כל החיים : השחייה היא אחד מענפי הספורט הכי יעילים ואפקטיביים לפיתוח המערכת הלב-ריאה, מחקרים
    מראים שאנשים בעלי סיבולת לב-ריאה טובה מאריכים ימים יותר בריאים ופחות חשופים למחלות בגילאים
   מתקדמים. 


9. כי זה כיף : איזה ילד לא אוהב להיות בבריכה, לשחות, לקפוץ ולצלול. אצלנו יש גם הפנינג עם משחקים לחנוכה
   וסדנה לאיפור פנים וצילום מתחת למים בפורים.
 
 
 
   
  ארנון אבני - שחייה לאיכות חייםגלגל הצלה-הידרותרפיהשילובים - מרכז לספורט ובריאותמדריך עסקים,וואטסו ושחיית תינוקות בצפוןהדרכת יוגה לילדים - סדנאות לימוד וחוגים,דרך המים-מרכז שחייה לתינוקות וילדיםהידרותרפיה,בית ספר לשחייה בפתח תקווה,לימוד שחייה בחיפה,swimming lessons in jerusalem,private swimming lesson,סיורים בירושלים

לייבסיטי - בניית אתרים